Review: Autopsy – Morbidity Triumphant – Peaceville Records.

Autopsy is één van de grondleggers van smerige vuige, vieze, drekkige, zompige death metal . Het zou godverdomme tijd worden voor een nieuwe album en eindelijk “it’s alive” met een nieuw album” Morbidity Triumphant”. Chris Reifert en Eric Cutler, leden van het eerste uur, laten eindelijk horen dat ze toch niet klaar zijn met een smerige bak metal uit te spuwen. Autopsy’s interessante mix van lompe death, infused met geniale brute gore teksten gaan er altijd in als zoete koek bij de DM liefhebbers. Meester blijf bij je leest is een term die Autopsy ten volste heeft begrepen. Fans van Autopsy  weten waar de mannen toe in staat zijn en hopelijk gaat men nu ook een nieuwe schare fans aanboren met “Morbidity Triumphant”, wederom gereleased door Peaceville Records.

Autopsy:

Chris Reifert – Drums, zang
Eric Cutler – Gitaar, zang
Danny Corralles – Gitaar
Greg Wilkinson – Bas

Morbidity Triumphant

Autopsy heeft een gouden formule en dat is gewoon hou het lomp en gore. Productie mèèh, gewoon stevige deuntjes met een smerige strot en tadaa de nieuwe Autopsy is geboren. Persoonlijk vind ik de mannen het best uit de verf komen als het voet van het gaspedaal afgaat en ze meer de doom stukken lekker lomp eruit laten knallen. De andere kant van Autopsy is meer die van de crust. Snelle zompige riffs met harde beukende mokerslagen. Nog steeds geniaal en maar een tandje minder aantrekkelijk dan de doom-passages.

Het tweede gedeelte van het album heeft meer die doom-groove die ik zo graag van hen hoor. Dit maakt de eerste helft niet slecht maar het bekoort mij simpelweg minder. Het is stukken beter te verteren dan menig stukje dood metaal wat tegenwoordig uitgebraakt wordt in de huidige scene (Gelukkig geldt dit niet voor alle releases). Er zijn hier pioniers aan het werk die gelukkig hun kracht en creativiteit niet verloren zijn.

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Is het vernieuwend, baanbrekend en goed geproduceerd? Nope en dat zal het ook nooit worden.
Is het vies, lomp en mokerhard? Jazeker en dat is  alles waar het bij een Autopsy plaat om draait. Autopsy weet wederom je schedel in te bashen met een pot vieze, zompige death-metal. Dit alles minder onderhevig aan doom maar een kniesoor die daar op let . Hail Autopsy!

Score 3,5 uit 5

01. Stab The Brain
02. Final Frost