Review: Venom Inc – There’s Only Black – Nuclear Blast – Release: Out now

Review: Venom Inc – There’s Only Black – Nuclear Blast – Release: Out now.

Iemand moet de ‘geest’ van Venom in ere houden. De Cronos-versie is helaas wat tam en saai te noemen,. Gelukkig hebben de heren van het Prime Evil-tijdperk besloten om onder de monnik Venom Inc. op te gaan treden. Demolition Man, Mantas en Abaddon traden wereldwijd op en leverden met “Ave” een prima eerste album af. Abaddon werd vervolgens ingeruild voor het beest van een drummer Jeramie Kling wegens slechte inspanning en nalatigheid. Mantas heeft helaas een ernstige hartaanval gehad in Portugal. Hij was een tijdje niet meer in het land der levenden. Gelukkig, toen hij weer tot leven werd gewekt, had hij de ervaring “Er is alleen zwart”. Onder meer deze ervaring heeft de basis van de plaat gelegd.

Venom Inc is:
Tony Dolan – Zang, bas
Jeff Dunn – Gitaar
Jeramie Kling – Drums

There’s Only Black

“Ave” was een geweldige plaat die ons liet horen wat Venom Inc te bieden heeft. Na een paar jaar toeren en een bandwissel, is de band terug met een vernieuwd geluid. Waar op “Ave” sommige stukken de agressie een tandje te zacht had staan (mede door de input van drumcomputer), weten de mannen inmiddels de spijker precies op de kop te slaan. De nieuwe drie-eenheid is nu een organisch geheel vol passie en woede!

Er staan ​​meer agressieve, uptempo stukken op het album. “There’s only Black” klinkt boos en gefrustreerd. Het moge duidelijk zijn dat er veel frustratie eruit wordt gegooid. Mantas laat zien wat een magnifieke en ondergewaardeerde gitarist hij is. De riffs zijn hard. De solo’s zijn fel en vol punch. Dolan gooit zijn baslijnen er keihard doorheen. Vocaal is Tony nog vuiger en doet hij me soms denken aan een “Lemmy on steroids”.

De kers op de taart zijn de drums. Waar door omstandigheden op het debuut een drumcomputer werd ingezet, slaat Jeramie dit keer als een gek op de drums. Wat een geweldig beest van een drummer is hij. Zijn toevoeging aan de gelederen brengt deze band naar een hoger niveau.  Venom Inc heeft aan zijn sound gesleuteld. Er heerst een prima thrash/speedmetal vibe waar de oude Venom nu van zou gaan blozen. De beste omschrijving is wellicht old school met een moderne twist.

Click here to display content from YouTube.
Learn more in YouTube’s privacy policy.

Venom Inc. Laat op “ There’s only Black” horen dat ze nog steeds relevant zijn in de metal scene. Geweldig album voor fans van het eerste uur.